در حال بارگذاری ...

اولین نشست ماهانه ی هنرمندان تئاتر شوش برگزار شد

اولین نشست ماهانه ی هنرمندان تئاتر شهرستان شوش به همت هیئت رئیسه ی انجمن هنرهای نمایشی در سالن اجتماعات شهید حیاری برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، اولین نشست ماهانه ی هنرمندان تئاتر شهرستان شوش با موضوع هویت تئاتر استان خوزستان شامل « بررسی تئاتر بومی ، نقش قومیت ها در تئاتر ، بررسی عقاید، باورها و آئین های نمایشی شهرستان شوش و استان خوزستان» با محوریت تشکیل سه کارگروه اختصاص یافت و چند نفر از هنرمندان نیز هرکدام به نکته نظرات خود پرداختند.

عبدالحسین رسته خاک خزانه دار و عضو هیئت رئیس ی دفتر هنرهای نمایشی شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین پیرامون تشکیل کارگروه ها گفت : کارگروه های آموزش، برنامه ریزی و مدیریت برگزاری جلسات ماهانه سه کارگروهی هستند که هر کدام به صورت جداگانه از بین 3 تا پنج نفر از بین تئاتری ها انتخاب می شوند به این صورت آن هایی که این توان را در خود می بینند و تخصص یا تجارب کافی را در این راستا داشته باشند از همین امشب داوطلبی خود را در یکی از این کارگروه ها اعلام می کنند و در جلسه بعدی که در 22 بهمن ماه برگزار می شود انتخابات توسط اعضای هسته ی مرکزی و اعضای فعال گروه اجرا می شود و پس از آن برای اشخاص برگزیده احکام داخلی صادر شده و تصمیماتی که این سه کارگروه می گیرند مورد حمایت و پشتیبانی هیئت رئیسه ی دفتر هنرهای نمایشی خواهد بود .

وی در خصوص کارگروه آموزش اظهار داشت: کارگروهی که برگزیده می شود این اختیار را دارد که چه استادی برای آموزش دعوت شود، مدت زمان آموزش ، مکان و زمان آن چه وقتی باشد و چه اشخاصی می توانند در این کلاس ها شرکت کنند .

رسته خاک در ادامه گذری به کارگروه برنامه ریزی زد و خاطر نشان نمود : این کارگروه موظف است ساعات تمرین ، زمان اجراها را با در نظر گرفتن تقویم رسمی کشوربرنامه ریزی کند ، مثلا در ماه های محرم، صفر، رمضان و شهادت ها گروه های تعزیه و مذهبی اجرا داشته باشند؛ در جشن هایی نظیر دهه ی مبارک فجر، اعیاد شعبانیه، دهه ی کرامت و .... گروهای نمایش طنز و در هفته ی دفاع مقدس، هفته ی بسیج، سالروز شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم گروه های  فاخر و ارزشی که به اجرای نمایش های دفاع مقدس می پردازند در نظر گرفته شود .

خزانه دار دفتر هنرهای نمایشی شهرستان شوش  سپس به کارگروه مدیریت برگزاری جلسات ماهانه اشاره کرد و گفت : این کارگروه می بایست از جلسه ی بعدی مدیریت برگزاری جلسات را بر عهده داشته باشد، مجری را مشخص نماید، مکان، ساعت و موضوع جلسات را اعلام و مدیریت نماید و هیئت رئیسه ی انجمن هنرهای نمایشی همانگونه که عرض کردم از تصمیمات این سه کارگروه حمایت و پشتیبانی خواهد نمود .

وی در پایان با اشاره که موفقیت برخی از گروه ها در بخش جنبی جشنواره ها خاطر نشان کرد : خوشبختانه از زمانی که این هیئت رئیسه کار خود را شروع کرده ، نمایش ضیافت شوم مصطفی عمله در جشنواره ی ملی لاله های سرخ اندیمشک ، نمایش قرن بهرام کریم پور و نمایش جایی دیگر حامد تقویان به بخش جنبی سه جشنواره راه یافته اند  اما ما باید تلاش کنیم که همانند نمایش گره هفتم کاظم شیاعی که به بخش مسابقه ی جشنواره ی تئاتر عربی استان خوزستان راه یافته است راه پیدا کنیم و من در همین جا اعلام می کنم این انگشتر با نگین سلیمانی من هدیه ی اولین کارگردانی است که به بخش مسابقه ی جشنواره ای در سال 1397 حضور داشته باشند.

در ادامه عباس کرم الهی سرپرست گروه تئاتر اندیشه ، بهرام آریانفر عضو هسته ی مرکزی بچه های ایرونی ، حسین یلالی سرپرست گروه تئاتر مهتاب ، میلاد دیناروند عضو هسته ی مرکزی گروه تئاتر اندیشه ، نوروز شریف زارع از کارشناسان تئاتر ، مصطفی رحیم خانی از بازیگران گروه تئاتر اندیشه ، عیسی کرملاچعب عضو گروه تئاتر غیر رسمی شوشیناک ، جواد سرخه از بازیگران تعزیه و لیلا هاشمی از کارگردانان نمایش به بیان نکته نظرات خود پرداختند .

در پایان صادق اسماعیلی فر رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوش اظهار داشت : از این به بعد بیست و دوم هر ماه این نشست هم زمان با دیگر شهرستان های استان خوزستان برگزار می گردد و الان شهرستان شوش در تمام جشنواره ها صاحب نام حضور دارد حتی اگر در بخش جنبی باشد.

وی افزود: قصد ما این بود که به محوریت های  اشاره شده در فراخوانی که دادیم صحبت کنیم اما بنا به توصیه ی رسته خاک  ابتدا بر آن هستیم که از هویت تئاتر شوش آغاز کنیم.

اسماعیلی فر در پایان اظهار داشت : با توجه به این که انجمن هنرهای نمایشی، انجمنی غیر انتفاعی و غیر دولتی است و مستقل و مستقر در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد لذا از این به بعد به هیچ عنوان به صورت مستقیم با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه نکنید و در صورت عدم توجه به این موضوع  هیچ گونه همکاری با آن فرد یا گروه نخواهد شد، ضمنا روزهای زوج هفته از ساعت 10 الی 12 دفتر انجمن برای پاسخگویی باز است و علاوه بر آن در فضای مجازی هم پاسخگویی سئوالات شما هستیم .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران