در حال بارگذاری ...

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به اولین جشنواره استندآپ کمدی خوزستان

اولین جشنواره استندآپ کمدی استان خوزستان روز ۲۵ آذرماه ۱۳۹۶ در شهرستان شوشتر برگزار می گردد.

به گزارش تئاتر خوزستان، اولین جشنواره استندآپ کمدی استان خوزستان در روز 25 آذرماه 1396 در شهرستان شوشتر با اجرای 8 اثر برگزیده برگزار می گردد و به همین مناسبت محمد یاقوتپور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام آمده است:

همان طور که می دانیم استند آپ کمدی یا کمدی ایستاده اساساً به یک نوع کمدی اتلاق می شود که اجرا کننده یا بازیگر بدون وجود دیوار چهارم بصورت مستقیم با مخاطب صحبت می کند و به نوعی نقد رفتار اجتماعی است و رفتارهای غلط ما را در مقابله با اتفاقات به چالش می کشد.

استند آپ عمر کوتاهی در عالم تئاتر امروزین دارد و با تکیه بر بداهه گویی معمولا سرنوشت مسائل و معضلاتی را که به طور بسیار مهم و جدی اجتماع را درگیر خود ساخته به چالش میکشد، به این امید که باعث شگفتی و خنده تماشاگر شود و مشکلات سیاسی اجتماعی را نیز با لبخند تبدیل به آرامش کند. استندآپ با محتوای نقد معضلات سیاسی و اجتماعی و به منظور بالابردن منظر نظر و بهبود تفکر جامعه  توانسته جای خویش را در نگاه مخاطب نکته سنج امروزین باز کند و به قطع در کارکرد درست خود میتواند طنز امروز ما را که بیشتر به سمت لطیفه های قومیتی و شوخی های سخیفی از این دست سوق پیدا کرده را در جهت درست خویش راهبر باشد.

از این رو انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با ایجاد شش کانون تخصصی و از جمله کانون تئاتر طنز استان سعی در جهت بخشی به هنرمندان پر مخاطب تئاتر طنز و گروههای فعال در این حوزه را دارد که با برگزاری دو دوره ورک شاپ تخصصی کمدی موقعیت توسط استاد داریوش مودبیان و دعوت از هنرمندان طنز کل استان سعی در بهبود کیفی این گونه پرمخاطب از نمایش در استان را داشت.

اولین جشنواره استند آپ کمدی استان خوزستان نیز که به همت و تلاش قابل تقدیر ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوشتر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و کانون تئاتر طنز انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار خواهد شد نیز در همین راستای تعالی کیفی و مفهمومی تئاتر طنز استان برگزار می شود که جا دارد از جناب آقای بهرامی دبیر اولین جشنواره فاخر استند آپ کمدی استان خوزستان که مجدانه در برگزاری این رویداد مهم کوشیدند کمال تشکر و تقدیر را به عمل آورم.

 

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران