در حال بارگذاری ...
حمیدرضا سالاروند کارگردان نمایش:

گوزن زرد خوزستان شخصیت قهرمان تئاتر می‌شود

گوزن زرد درحال انقراض کشور دستمایه تولید گروه تئاتر پارسیان اهواز می‌شود.

به گزارش تئاتر خوزستان، حمید رضا سالاروند عضو هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر هدف از اتخاذ این رویکرد نو در تئاتر خوزستان را الگوسازی از داشته‌های ملی خواند و افزود: گوزن زرد یکی از گونه‌های زیبا و درحال انقراض کشورمان است و می‌توان قهرمانی ملی از آن ساخت که از نمونه‌های غربی دوست‌داشتنی‌تر و موثرتر باشد.

سالاروند افزود: ساخت الگوی قهرمان و ابرقهرمان توسط دستگاه‌های تولید فرهنگ در جوامع غربی باعث شده‌است کودکان و نوجوانان سایر کشورها قهرمانان فرهنگ غربی را الگوی خود قرار دهند. محصولاتی مانند بازی‌های کامپیوتری، انیمیشن، کتاب و محصولات متنوعی عهده‌دار صادرات فرهنگ غرب شده‌اند در حالی که می‌توان، با تکیه بر ظرفیت‌های ارزشمند و چشمگیر فرهنگ، هنر و ادبیات ایرانی، آثاری را تولید کرد که قادر به رقابت‌ با نمونه‌های خارجی باشند و ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کنند.

به گزارش تئاتر خوزستان، گروه فرهنگی هنری پارسیان وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سال گذشته نمایش« یوز ایرانی» به کارگردانی حمیدرضا سالاروند را با محوریت قهرمان سازی و الگوسازی از داشته‌های ملی، به روی صحنه برد که با استقبال خوب مخاطبین روبه‌رو شد. 




نظرات کاربران