در حال بارگذاری ...
  • علی بنائیان داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر لاله های سرخ:

    بزرگ ترین رسالت هنر بر دوش هنرمندان تئاتر خیابانی است

    علی بنائیان داور بخش خیابانی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک، بازیگر، کارگردان، نمایشنامه نویس و مدیر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان است.

    به گزارش تئاتر خوزستان، علی بنائیان مدیر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان است که به عنوان داور بخش بازبینی و بخش نهایی نمایش های خیابانی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ حضور دارند.  

    با بنائیان درباره کیفیت آثار و برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ و تئاتر خیابانی کشور گفت وگویی انجام داده ایم.

     

    چه ارزیابی از نحو برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ دارید؟

    تلاش آقای بازگیر و مجموعه دبیرخانه جشنواره و هنرمندان و مسئولین اندیمشک بر هر چه بهتر برگزار کردن بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ است. و جشنواره با نظم بسیار خوبی چه در اسکان و اجراها و ... در حال برگزاری است.  

     

    آثار بخش خیابانی را چگونه ارزیابی کردید؟

     ایرادی که من دارم به کیفیت کارها است. البته نه کارهای این جشنواره. بلکه به طور کلی در سطح کشور عرض می کنم. سطح کیفی کارها در کل کشور پایین آماده است. به نظر من هر جشنواره های باید بخش خیابانی داشته باشد و پیشانی هر جشنواره ای بخش خیابانی آن است. در بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ هم کیفیت آثار متفاوت بود. هم کار خوب داشتیم و هم کار ضعیف ولی نمایش های خیابانی در کل کشور نسبت به چندسال قبل سطح کیفی پایین تری دارند. اکثر نمایش ها خیابانی نیستند و آیتم های نمایش خیابانی را ندارند. نمایش هایی که به راحتی می توان آنها را بر روی صحنه هم اجرا نمود. پس چه دلیلی دارد که در خیابان اجرا شود؟ چرا نمایش های بخش صحنه ای و خیابانی را از هم تفکیک می کنند؟ چون مولفه های هر کدام با هم تفاوت دارد. بسیاری از آثار خیابانی هیچ ارتباطی با مردم ندارند. به زور می خواهند کار را خیابانی کنند. در روند قصه یه سوال خشک و خالی از تماشاگر می پرسند یا در ابتدای کار می چرخند و بروشور را به تماشاگر می دهند و اینها تنها نقطه اتصال به تماشاگر می شود و بدون شک دارای اشکال هستند. در خصوص محتوای آثار تولیدی هم عرض کنم که بسیاری از نمایش های خیابانی که در کشور می بینیم حرف دل مردم نیست. ما در تئاتر خیابانی باید آن قدر جذابیت و دغدغه ایجاد کنیم که بتوانیم تماشاگر را در خیابان نگه داشته و او را راضی کنیم.   

     

    در خصوص مسئله آموزش تئاتر خیابانی چه نظری دارید؟

    مسئله مهم این است که بسیاری از هنرمندانی که در تئاتر صحنه ای به جایی نمی رسند و موفقیتی کسب نمی کنند برای پر کردن خلاهای مقامی و افتخارات تئاتری به سراغ نمایش خیابانی می آیند. در صورتی که چنین نیست و تئاتر خیابانی مولفه های خاص خودش را دارد که باید آنها را یاد گرفت و در اجرا انجام داد و قطعا با طی این روند آثار خوب، فاخر و با کیفیتی تولید خواهد شد. با توجه به کیفیت تولیدات نمایش خیابانی، لزوم اجرای طرح آموزش تئاتر خیابانی در کل کشور لازم و ضروری است و به نظرم باید اساتید تئاتر خیابانی را در کشور شناسایی شوند و دوره های تخصصی تئاتر خیابانی برای بالا بردن کیفیت آثار برگزار شود.

     

    بیست وسومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ به دبیری علی بازگیر از 6 الی 10 آذرماه 1396 در اندیمشک برگزار شد.




    مطالب مرتبط

    علی بازگیر دبیر بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک:

انعکاس اخبار جشنواره در سطح ملی توسط درگاه تئاتر خوزستان بسیار خوب و چشمگیر بود
    علی بازگیر دبیر بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک:

    انعکاس اخبار جشنواره در سطح ملی توسط درگاه تئاتر خوزستان بسیار خوب و چشمگیر بود

    علی بازگیر دبیر بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ در پیامی از پوشش خوب و چشمگیر خبری «درگاه تئاتر خوزستان» از بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ تقدیر و تشکر نمود.

    |

    به بهانه برگزاری بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ در اندیمشک

شاخص فرهنگی و قطب تئاتری
    به بهانه برگزاری بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ در اندیمشک

    شاخص فرهنگی و قطب تئاتری

    اگر همچنان بپذیریم که بودن تئاتر در هر شهری نشانه شاخص فرهنگی‌بودن است، برگزاری بیست‌وسومین دوره جشنواره لاله‌های سرخ در اندیمشک که برای نخستین‌بار از حالت منطقه‌ای بیرون آمده و به صورت ملی برگزار می‌شود، نشانه یک حرکت فرهنگی بزرگ در این شهر است.

    |

    مدیر کل هنرهای نمایشی در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ گفت:

جشنواره لاله‌های سرخ یادآور خاطرات شیرین برای همه هنرمندان تلاشگر است
    مدیر کل هنرهای نمایشی در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ گفت:

    جشنواره لاله‌های سرخ یادآور خاطرات شیرین برای همه هنرمندان تلاشگر است

    مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، محمد جوروند مدیرکل ارشاد خوزستان و جمع کثیری از مردم پرشور اندیمشک و مقامات محلی و استانی شامگاه جمعه دهم آذرماه برگزار شد.

    |

    بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک برگزیدگان خود را شناخت

    بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک برگزیدگان خود را شناخت

    مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، محمد جوروند مدیرکل ارشاد خوزستان و جمع کثیری از مردم پرشور اندیمشک و مقامات محلی و استانی شامگاه جمعه دهم آذرماه در تالار فرهنگ اندیمشک برگزار شد.

    |

    حمید ابراهیمی داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر لاله های سرخ :

آثار جشنواره تئاتر لاله های سرخ در حد قابل قبولی بود
    حمید ابراهیمی داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر لاله های سرخ :

    آثار جشنواره تئاتر لاله های سرخ در حد قابل قبولی بود

    حمید ابراهیمی داور بخش خیابانی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک، بازیگر، کارگردان، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون و دانش آموخته کارشناسی اطلاع رسانی و کتابداری گرایش هنر است. او بیش از دو دهه تجربه در تئاتر را دارد.

    |

    محمد جورند مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان:

جشنواره تئاتر لاله های سرخ  سال آینده  بین المللی می شود
    محمد جورند مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان:

    جشنواره تئاتر لاله های سرخ سال آینده بین المللی می شود

    یکی از راههای اعتلای تئاتر حمایت موثر مدیران فرهنگی است. محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان در دوران مدیریتش همواره از تئاتر و جشنواره های تئاتری حمایت کرده است.

    |

    گفت وگو با حسین مسافر آستانه داوربخش صحنه ای بیست و سومین دوره :

جشنواره تئاتر ملی لاله های سرخ هر ساله روندی روبه رشد دارد
    گفت وگو با حسین مسافر آستانه داوربخش صحنه ای بیست و سومین دوره :

    جشنواره تئاتر ملی لاله های سرخ هر ساله روندی روبه رشد دارد

    حسین مسافر آستانه نام آشنایی در تئاتر در سه دهه اخیر است و در حوزه کارگردانی ، برگزاری جشنواره های تئاتری و سینمایی فعالیت مستمری داشته است.

    |

    امین پورمند کارگردان نمایش خیابانی «سوخو»؛

پرداختی رئالیستی به واقعه بمباران 4 آذر در نمایش سوخو داشتم
    امین پورمند کارگردان نمایش خیابانی «سوخو»؛

    پرداختی رئالیستی به واقعه بمباران 4 آذر در نمایش سوخو داشتم

    تئاتر خوزستان: در سال های اخیر تئاتر در شهر اندیمشک روند رو به رشدی دارد و خیلی از خانواده ها به دیدن اجراهای نمایش های مختلف در سطح شهر می روند و نسل جوان و خوشفکری در این عرصه به تئاتر ورود داشته اند. یکی از این جوان های تئاتری امین پورمند است. با او در باره اجرای نمایش خیابانی ...

    |

    نظرات کاربران