در حال بارگذاری ...
داور مرحله بازبینی جشنواره ملی تئاتر نفت:

استقبال از جشنواره ملی تئاتر نفت چشمگیر بود

داور مرحله بازخوانی جشنواره ملی تئاتر نفت گفت: با توجه به جنبه موضوعی و تخصصی جشنواره نفت، استقبالی که از این جشنواره به عمل آمد بسیار چشمگیر بوده است.

عطا الله کوپال در گفت‌وگو با تئاتر خوزستان اظهار کرد:  از این جشنواره، هم نویسندگان حرفه ای و هم نویسندگان آماتور استقبال کرده اند. آثار ارسالی، همگی در زمینه نفت و مسائل مربوط به آن نوشته شده اند و در این چهار چوب، نمایشنامه های ارسالی توانسته اند ارتباط خوبی با این موضوع تخصصی برقرار کنند مثل همه جشنواره هایی که در ایران برگزار می شود، برخی نمایشنامه ها از جنبه ی دراماتیک دارای کاستی هایی بوده اند و طبیعی است که این نمایشنامه ها پس از طی روند داوری، امتیازهای خوبی نگرفتند.

وی افزود: اما آثاری هم وجود داشت که دارای نقاط قوت ارزنده ای بودند و در فرایند داوری نمرات قابل قبولی هم کسب کردند. بدیهی است که هر جشنواره ای دارای فراز و نشیب هایی است تا جایی که می دانم نظرات داوران در خصوص داوریِ آثار ارسالی، نسبتاً به هم بسیار نزدیک بوده است و کارهایی که از مرحله نخستِ داوری گذشته اند، می توانند نوید برگزاری جشنواره ای گرم و پر شور را به ما بدهند.

داور مرحله بازخوانی جشنواره ملی تئاتر نفت تصریح کرد: به نظر می آید که در دوره های آینده ی برگزاریِ این جشنواره، می توان با صَرف هزینه ای معقول، تورهای یکی یا 2 روزه ای برای داوطلبان نمایشنامه نویسی برگزار کرد تا علاقه مندان بتوانند از محل هایی که بازدید از آنها امکان پذیر است، از نزدیک دیدار داشته باشند و در عمل با مسائل و مشکلات حوزه ی تولید و فرآوری و انتقال نفت و مشتقات آن آشنا شوند. به همین منظور بهتر است برای دوره های بعد، آگاهی نامه هایی از طرف وزارت نفت منتشر گردد که موجبات آشنایی هر چه بیشترِ نمایشنامه نویسان با فعالیت های آن وزارتخانه گردد.

وی گفت: وزارت نفت در راستای توسعه ی فرهنگیِ کارکنان و یا خانواده های کارکنانِ آن وزارتخانه، شایسته است که سالن های تئاتر مناسب در مناطق گوناگونِ تحت پوششِ خود احداث کند تا به کمک تئاتر، هم سرگرمی سالمی برای کارکنان و خانواده هایشان فراهم گردد و هم اینکه، تئاتر بتواند به عنوان یک رسانه ی معنوی، در امر فرهنگ سازی و تعمیق ارتباط مدیریت این وزارتخانه با مجموعه ی زیردستش عمل کند. در حال حاضر نیروی بالقوه و پتانسیل فراوانی در عرصه ی تئاتر کشور موجود است تا بتواند به این رسالت فرهنگیِ وزارت نفت، پاسخی درخور و بایسته بدهد.

 

اولین جشنواره ملی تئاتر نفت به دبیری سیدصادق فاضلی از تاریخ 15 الی 20 اسفندماه 1396 در اهواز برگزار می گردد.




نظرات کاربران