در حال بارگذاری ...
حمید ابراهیمی داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر لاله های سرخ :

آثار جشنواره تئاتر لاله های سرخ در حد قابل قبولی بود

حمید ابراهیمی داور بخش خیابانی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک، بازیگر، کارگردان، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون و دانش آموخته کارشناسی اطلاع رسانی و کتابداری گرایش هنر است. او بیش از دو دهه تجربه در تئاتر را دارد.

به گزارش تئاتر خوزستان، ابراهیمی ‌بیش از این که بازیگر سینما و تلویزیون باشد بازیگر تئاتر است و در دوران نوجوانی با بازی در تئاتر دانش آموزی در سال 1365 موفق به کسب رتبه نخست بازیگری کشور شد. 4 جلد نمایشنامه با نام‌های آوای باد، ته خط ، سیاریحون و ... از او منتشر شده است.

آخرین نمایش صحنه ای که حمید ابراهیمی روی صحنه اجرا کرده است، نمایش حلقه بوده است . با ابراهیمی درباره کیفیت آثار و برگزاری جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ گفت وگویی انجام داده ایم.

 

چه ارزیابی از نحو برگزاری و کیفیت آثار جشنواره دارید؟

سالهای زیادی است که به عنوان بازیگر ، کارگردان و داور در جشنواره های مختلف تئاتری حضور داشته ام و هر جشنواره ای دارای نقاط ضعف و قدرت خاص خودش است . نکته مهم نبود بودجه مشخص و ثابت برای تئاتر در بودجه سالانه کشور بوده است و این مسئله چالش های زیادی را برای تئاتر به وجود آورده است وهر جشنواره ای هم که برگزار می شود با تلاش دبیر و سایرعواملش انجام می شود و بودجه را از این ور و آن ور تامین می کنند . ما ایرانی خصلت مثبتی داریم که این نوع کارهای سخت را خوب و شایسته انجام می دهیم . امسال هم جشنواره تئاترلاله های سرخ در سطح قابل قبول و خوبی برگزار شد  و در این چند روز تعداد آثار باکیفیت و قابل قبول کم نبوده است . نکته قابل اشاره دیگر این مسئله است که من هنوز خودم را بی نیاز از آموختن نمی دانم و می روم و از کارهای جوان های نکات جدیدی را می آموزم .

 

آثار بخش خیابانی را چگونه ارزیابی کردید؟

 در بخش خیابانی نکته ای در اغلب این جنس نمایش ها وجود دارد این است که دوستان کارگردان به درستی فرمت درست اجرهای استاندارد تئاتر خیابانی را رعایت نمی کنند و آثارشان می تواند در سالن هم اجرا بشود و از موتیف های واقعی نمایش خیابانی دورهستند. در نمایش خیابانی باید از محیط بیرونی و خیابانی استفاده کرد و مهم ترین ویژگی در این کارها وجوه اعتراضی آن است . امیدوارم جوانها به این مسئله در کارهایشان توجه داشته باشند .

 

استقبال خوب مخاطبان را از جشنواره چگونه ارزیابی می کنید؟

 تجربه نشان داده در اغلب جشنواره ها به خصوص در شهرستان ها مردم از نمایش ها استقبال می کنند. زیرا تعداد زیادی آثار از شهرهای مختلف کشور در جشنواره روی صحنه می رود و مردم دوست دارند این نوع کارها راببینند . اما از نمایش هایی که در طول سال در شهرشان اجرا می شود استقبال زیادی انجام نمی دهند . باید این مسئله را آسیب شناسی و بررسی کرد .

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران