در حال بارگذاری ...

معرفی پنج نمایش روز پایانی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ

پنج نمایش صحنه ای و خیابانی در چهارمین روز از بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اجرا خواهند شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، در چهارمین روز از بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ شهرستان اندیمشک پنج نمایش صحنه ای و خیابانی اجرا خواهند شد.

 

نمایش خیابانی «گزارش یک تابوت»

از ساعت 15 نمایش خیابانی «گزارش یک تابوت» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار کاری از گروه تئاتر اوینار استان آذربایجان شرقی شهرستان تبریز در محوطه تالار خورشید اجرا خواهد شد.

در این نمایش مسعود نیازی، علی مجیدپور و فرید دیبازر به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند و نقی یحیایی دستیار کارگردان این نمایش است.

در خلاصه نمایش آمده است: دو رزمنده بر سر یک تابوت باهم بحث میکنند و این بحث منجر به روایتی از دفاع مقدس و عملیات ها میشود که اخرسر مشخص میشود ان دو سهید مفقودالاثر هستند.

 

نمایش صحنه ای «انقباض»

نمایش صحنه ای «انقباض» به نویسندگی علی شعاعی و کارگردانی طیبه صیدمحمدی کاری از گروه هنری زانیاران استان ایلام شهرستان ایلام طی دو سانس ساعت 16 و 18 در پلاتو خانه هنر به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش محمد محمدیان شمالی (ولی)، طیبه صیدمحمدی(خاور)، حسنا قبادی (پرنگ)، امید رستم خانی(صدا) به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل نمایش «انقباض» عبارتند از: محمد قدیمی (دستیار کارگردان و مدیر صحنه)، اعظم بیرانوند (منشی صحنه)، سام قباد زاده (طراح آفیش و بروشور)، سیامک جمشید زادی (اجرای دکور) و محسن صادقیان (عکاس).

در خلاصه نمایش آماده است: خانواده ای در میانه ی جنگ در تلاش برای گذران زندگی... مرد خانواده به یکباره همه ی افراد خانواده اش را از دست میدهد و دچار اختلال روحی و روانی میشود... و در واقعیت و خیال گذران میکند و بدنبال کشفیات ذهن منقبض شده اش در تار و پود چرا و چگونه های زندگی خانوادگیش که جوابشان را در توهم و خیال گم کرده است میباشد...

 

نمایش صحنه ای «اُوستَه»

نمایش صحنه ای «اُوستَه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی آشوغ کاری از گروه تئاتر اری ترین استان خوزستان شهرستان اندیمشک ساعت 16 و 18 در پلاتو مهرآذین به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش محسن خدادادی، بهمن دریکوند، مهنوش بلیان، شکوفه جودکی، فروغ جلالی و مژگان جمشیدی به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش «اُوستَه» عبارتند از: آرش خوشنام (آهنگساز)، رضا خدادادی (نوازنده و طراح پوستر)، محمد حجازی فر (طراح صحنه)، مهنوش بلیان (طراح لباس)،  مازیار آشوغ (طراح نور)، شکوفه جودکی (طراح گریم)، محسن خدادادی (دستیار کارگردان)، زهرا مرادی پور (مدیر صحنه ) و محمد یاقوتپور (سرپرست گروه).

در خلاصه نمایش آمده است: اوسنه به معنای افسانه است. اوسنه میگوید که نباید در شب چهلم سال که چهارشنبه باشد مرده ای خاک کرد، که اگر خاک کنند مرده خورا می زنن به چال بالاش آب میبره پایینش خاک ...

 

نمایش خیابانی «سرخ ترین روز خدا»

نمایش خیابانی «سرخ ترین روز خدا» به نویسندگی و کارگردانی هومن میرمعنوی کاری از گروه تئاتر مارلیک استان گیلان شهرستان رشت ساعت 20 در محوطه تالار خورشید اجرا خواهد شد.

در این نمایش شکان نیک روش، فاطمه رحمانی، مژده رفعت و سالار ویسانلو به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش خیابانی «سرخ ترین روز خدا» عبارتند از: رامبد رضایی (مدیر صحنه)، حبیبه باقرزاده (طراح لباس) و سپیده تولمی (طراح گریم).

داستان این نمایش باز میگردد به اتفاق ۴ آذر سال ۱۳۶۵ که رژیم بعث عراق با ۵۴ هواپیمای جنگی شهر اندیمشک را با خاک یکسان کرد و بیشتر مردم را به شهادت رساند و یک ساعت و چهل و پنج دقیقه شهر را زیر آتش بمب و رگبار گرفت که از زبان ۴ راوی نقاش برای مردم تعریف و بازی می شود.

 

نمایش صحنه ای «اویل»

نمایش صحنه ای «اویل» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از استان سیستان و بلوچستان شهرستان زاهدان ساعت 21 در سالن اصلی تالار خورشید به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش ساغر کیخا، سعید بادینی، محدثه مهرپویان، رضا زهکن، معصومه شیخ ویسی، بهنوش نیرو، ابراهیم ژاله پور، تهمتن شهرکی، رضا آسوده، علی قنبری، امین خمر، ارسلان منصورآبادی، سجاد احسان منش، همایون هاشمی، مسعود دانایی، زینت خمر و صادق دهمرده به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش «اویل» عبارتند از: سعید بادینی (طراح صحنه و لباس)، حسام باقریان (طراح نور)، مهدی تقی زاده (موسیقی)، ابراهیم ژاله پور و تهمتن شهرکی (مدیران صحنه)، مهرداد درگی (گریم)، مهدی تقی زاده (طراح پوستر و برشور) و اسماعیل گلستانفرد (اجرای نور).

در خلاصه نمایش آمده است: زنی از توابع کرد سوریه که درگیر جنگ با داعشیان است در مسیر خود با جوانی مدافع حرم آشنا می شود هر دو به نحوی به جنگ با داعش می روند تا اینکه جوان شهید می شود ولی زن راه خود را ادامه می دهد.

 

بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ به دبیری علی بازگیر در دو بخش صحنه ای و خیابانی از 6 الی 10 آذرماه 1396 در تالار خورشید شهرستان اندیمشک در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران