در حال بارگذاری ...

پنج نمایش صحنه‌ای و خیابانی در روز سوم بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ

پنج نمایش صحنه ای و خیابانی در سومین روز از بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اجرا خواهند شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، در سومین روز از بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ شهرستان اندیمشک پنج نمایش صحنه ای و خیابانی اجرا خواهند شد.

 

نمایش خیابانی «ماسک»

از ساعت 15 نمایش خیابانی «ماسک» به نویسندگی کوروش نیک نام و کارگردانی پویان عطایی کاری از گروه تئاتر میعاد جوان استان اصفهان شهرستان ملک شهر در محوطه تالار خورشید اجرا خواهد شد.

در این نمایش پوریا ریحانی و پویان عطایی به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش خیابانی «ماسک» عبارتند از: مریم دوستی ایرانی (دستیارکارگردان)، پویان عطایی (طراحی فضا و لباس) و شهاب بهادران (پوستر و بروشور).

در خلاصه نمایش آمده است: مردی به نام مصیب به میان مردم می آیدوادعامی کندکه دوست صمیمی خودراکشته است وشروع به روایت قصه خوددرگذشته می نمایدومامتوجه می شویم که بافراموشکاری خودباعث شهادت دوست صمیمی اش درجنگ شده است.

 

نمایش صحنه ای «خط آخر»

نمایش صحنه ای «خط آخر» به نویسندگی محمد اکبری و کارگردانی مرتضی عیدی کاری از گروه تئاتر آرسکای استان خراسان رضوی شهرستان قوچان طی دو سانس ساعت 16 و 18 در پلاتو خانه هنر به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش امید سعیدی و حمید عابدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل نمایش «خط آخر» عبارتند از: مصطفی آهی (مشاور کارگردان)، فرزانه فاطمی (طراح صحنه) و شبنم تبسمی (طراح نور).

در خلاصه نمایش آماده است: بعد از اتمام ۸سال دفاع مقدس مردی شکسته از عشق و جنون در تخیلایش به دنبال برادرش که توسط نیروهای عراقی در طول زمان جنگ بصورت وحشیانه ای کشته شده است می گردد و ...

نمایش از دل دغدغه های آسیب هایی که یک جنگ بر انسان های بی طرف و مظلوم میگذارد و یک برش کوچک از اتفاقات ناگوار از زبان یک مرد...

 

نمایش صحنه ای «هزار پیراهن از هزار یوسف»

نمایش صحنه ای «هزار پیراهن از هزار یوسف» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد محمدی کاری از گروه هنری فریاد تجربه حوزه هنری استان مرکزی شهرستان اراک ساعت 16 و 18 در پلاتو مهرآذین به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش مهناز سبزیچی، سمیه بختیاری، مینا غفارپور و ایمان ملکی پور به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش «هزار پیراهن از هزار یوسف» عبارتند از: خلیل خسرو بیگی و خاطره منتظری (موسیقی)، الهام علیمحمدی (نور)، سیدمحمد محمدی (طراح صحنه و لباس) و خلیل خسروبیگی (مشاور کارگردان).

در خلاصه نمایش آمده است: در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، زنان دلاور ایرانی از جاهای مختلف کشور در مکانی گرد هم آمده و به مرمت و شستشوی لباسهای بازگشته از جنگ مشغول می شوند. این‌ مکان قبلا سلاخ خانه بوده است. هر زمان‌که عملیاتی اتفاق می افتد، کار این زنان چند برابر می شود و اغلب در میان این لباسها نشانه هایی از خط مقدم و سربازان  پیدا می شود. اکنون شبی ست که لباسهای بازگشته از عملیات را آورده اند و مردی در میان لباسها وارد این حریم ممنوعه شده است ...

 

نمایش خیابانی «سوخو»

نمایش خیابانی «سوخو» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی امین پورمند کاری از گروه نمایشی طلوع استان خوزستان شهرستان اندیمشک ساعت 20 در محوطه تالار خورشید اجرا خواهد شد.

در این نمایش رویا نصیری، مجید خادمی، مهرداد امیرنیا، علی جعفری و فاطمه زاهد منش به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش خیابانی «سوخو» عبارتند از: مازیار عبدی و محمد احسانی (موسیقی) و سمیه پیرا (منشی صحنه).

در خلاصه داستان نمایش آماده است: نمایش سوخو با موضوع چهارم آذرماه شصت و پنج  سالروز طولانی ترین بمباران هوایی بعد از جنگ جهانی دوم  توسط  رژیم بعث عراق در اندیمشک می باشد.

 

نمایش صحنه ای «لب خوانی خواب ها»

نمایش صحنه ای «لب خوانی خواب ها» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی وحید درویشی کاری از گروه نمایشی اژدهاک استان گیلان شهرستان رشت ساعت 21 در سالن اصلی تالار خورشید به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش مرجان موسی نژاد، وحید درویشی، مهرزاد مُمتاز و شیوا رجبی به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل نمایش «لب خوانی خواب ها» عبارتند از: صدرا جهان بین (مدیر صحنه)، رضا کرمی [عارف] (طراحی،ساخت و تنظیم موسیقی(بدوی) و آوا(افکت صوتی انسانی)، (نوازندگان) مهیار واحدی (ویلن و افکت صوتی) و رضا کرمی (سازهای کوبه ای،ادوات پرکاشن، افکتیو زنده و آوا)، سمیر محسن پور (طراح و اجرای نور)، مروارید موسی نژاد (دستیار صحنه و اجرا)، سپیده حوروَش (طراحی و دوخت لباس)، وحید درویشی (طراح صحنه)، مرتضی غلامی و هاله علیزاده (طراح و اجرای گریم) و مهرزاد مُمتاز (طراحی پوستر و بروشور).

در خلاصه نمایش آمده است: روایتی است از مصائب و مشکلات یک خانواده در خلال جنگ.و ما داستان را از زاویه دید 4 راویِ متفاوت می بینیم. «ترانه» و «الی آزاد»، خواهران دوقولویِی هستند که یکی پرستار جنگی و دیگری نویسنده است. پرستار جنگی ازدواج می‌کند. بچّه دار می‌شود و به جنگ می‌رود. در حالی که خبر کشته شدنش را برای خانواده می‌آورند، امّا او در واقع اسیر شده است. همسر نیز به‌ اجبار خانواده زن، با خواهرِ دوقلو ازدواج می‌کند و صاحب فرزند دیگری می‌شوند. اما ناگهان خبر آزادی پرستار جنگی می‌رسد ...

 

بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ به دبیری علی بازگیر در دو بخش صحنه ای و خیابانی از 6 الی 10 آذرماه 1396 در تالار خورشید شهرستان اندیمشک در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران