در حال بارگذاری ...

در روز دوم جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ پنج نمایش صحنه ای و خیابانی اجرا می‌شوند

پنج نمایش صحنه ای و خیابانی در دومین روز جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اجرا خواهند شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، در دومین روز بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ شهرستان اندیمشک پنج نمایش صحنه ای و خیابانی اجرا خواهند شد.

نمایش خیابانی «فُنیکس»

از ساعت 15 نمایش خیابانی «فُنیکس» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب استان خوزستان شهرستان امیدیه در محوطه تالار خورشید اجرا خواهد شد.

در این نمایش رامین قادری، شکیلا هوتمن و عدی مولیات به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

در خلاصه نمایشس آمده است: مهمان ناخوانده ای زندگی دو نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و پس از ویران شدن زندگیشان سعی می کنند به روال عادی برگردند. پس از آن تصمیم می گیرند جای جنگ، صلح رو بین مردم تقسیم کنند و با کمک آنها به آرامش و صلح جهانی برسند.

 

نمایش صحنه ای «کندو»

نمایش صحنه ای «کندو» به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی کاری از گروه هنری پریسا از استان فارس شهرستان شیراز طی دو سانس ساعت 16 و 18 در پلاتو خانه هنر به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش شیما پورسهم الدین و داریوش ثمر به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل نمایش «کندو» عبارتند از: امین پرس (سرپرست گروه)، مهرداد سهامی (دستیار کارگردان)، سیامک کمالی، امیر خواجه میرکی (مشاور کارگردان)، مسعود احمدی (طراح صحنه و نور)، مریم احمدی (طراح لباس)،زهرا رنجبر، مهسا اسماییل نیا (منشی صحنه)، شیما پورسهم الدین (ساخت ویدیو آرت)، علی اصغر نوروزی (مدیر صحنه) و احسان پارسا (عکاس).

در خلاصه نمایش آماده است: جغرافیا یعنی جایی که توش بدنیا می یای ، توش شکل می گیری ، توش بزرگ میشی.

جغرافیا یعنی شکلی از درد که فقط مخصوص به خودشه ... جغرافیا یعنی تو ... جغرافیا یعنی تو با اون موتور بد قواره ات ...

 

نمایش صحنه ای «سی ساله که بیست سالشه»

نمایش صحنه ای «سی ساله که بیست سالشه» به نویسندگی و کارگردانی بهروز وفایی کاری از گروه نمایشی ویر از استان خوزستان شهرستان اندیمشک ساعت 16 و 18 در پلاتو مهرآذین به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش محسن آزادی، مریم الهایی، اکرم اسدی، سیامک پیرزمان، فاطمه ملک محمودی و بهروز وفایی به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل نمایش «سی ساله که بیست سالشه» عبارتند از: ابوذر قلاوند (دستیاری کارگردان)، آرش کرم الهی (منشی و طراح نور)، رضا جعفرپور (آهنگ ساز و موسیقی)، بهمن وفایی (طراح لباس و دکور)، علی صفری (طراح بورشور و آفیش)، مژده پهلوان و ستار رشنو (طراح گریم)، محمد وفایی (روابط عمومی)، علی خادم (سرپرست گروه)، مهران نظری منش (مشاور گروه).

در خلاصه نمایش آمده است: نمایشنامه سی ساله که بیست سالشه روایت زخم هایی به جامانده بر پیکر های آدم های دیروز که در تلاطم امروز گرفتار شده و عاجزانه در گوشه پارکی بر روی صندلی بازگو می شوند و...

 

نمایش خیابانی «چقدر سخنم درد می کند»

نمایش خیابانی «چقدر سخنم درد می کند» به نویسندگی حیدر رضایی و کارگردانی نادره حیدریان از استان ایلام شهرستان دهلران ساعت 20 در محوطه تالار خورشید اجرا خواهد شد.

در این نمایش مالک آبسالان، حیدر رضایی و مارال ایزدبخش به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل نمایش خیابانی «چقدر سخنم درد می کند» عبارتند از: عباس محمودزاده (مشاور کارگردان)، میثم پیرزادی (موسیقی)، حیدر رضایی (طراح لباس و فضا) و علی مراقی (طراح پوستر و بروشور).

در خلاصه داستان نمایش آماده است: تندیسی از یک شیر زن که در سال 65  سه بعثی را به هلاکت رسانده قرار است در میدان مرکزی شهر نصب گردد و برای این افتتاحیه  مراسم خاصی قرار است برگزار گردد و مهمانان ویژه ای  قرار است در این افتتاح حضور پیدا کنند. اما به دلایلی مهمانان نمی رسند و یکی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس به درخواست مجری میخواهد این افتتاح را انجام دهد.

 

نمایش صحنه ای «دُن کامیلو» (بخش مهمان)

نمایش صحنه ای «دُن کامیلو» به نویسندگی کوروش نریمانی و کارگردانی پویا حسنوند از استان لرستان شهرستان خرم آباد ساعت 21 در سالن اصلی تالار خورشید به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش پویا حسنوند، شایان عباسی، پگاه خلفوند، حامد رمزیان، عباس ملک فر، علی ساکی، صبا خلفوند، علی ابراهیمی و علیرضا کوگانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل نمایش «دُن کامیلو» عبارتند از: محمد امینی (ساخت دکور و دستیار کارگردان)، معین روزبهانی، علی رضایی، حامد چنگایی و نوید بهرامی (موسیقی)، مریم مرادی فر و محمد امینی (نور)، مجید حسنی زاده (مدیر تولید و عکاس) و عزت درگاهی (سرپرست گروه).

در خلاصه نمایش آمده است: روایتگر ماجراهای جالب «دن کامیلو» کشیش یک بخش از شهرهای ایتالیا است و کشمکش‌های او با مردم به خصوص «په پونه» شهردار و حوادثی که در این میان به وقوع می‌پیوندد.متن نمایش سرشار از لحظه‌های نابی است که نشان می‌دهد نویسنده آن یعنی «کوروش نریمانی» به خوبی به مشکلات جامعه پیرامونی خویش در دهه چهل میلادی واقف بوده و با بداعتی خاص تلاش کرده تا تصویر جدیدی از برخوردهای کلیسا با سیاسیون طرفدار استالین در آن دوران را و با زبان طنز به مخاطب خود ارائه دهد. دن کامیلو که خود می‌بایست مرد دین و الگوی اخلاق و رفتار صحیح دینی باشد، در مواجهه با سیاسیون و مقامات دولتی پیش از آنکه به خیر و صلاح امور دینی بیندیشد، با سوء استفاده از شان و قدرت کلیسا به تقابل با ایشان برمی‌خیزد تا بتواند منافع کوتاه و بلندمدت خود را تامین کند و از این رو در مقابله با ایشان قبل از هر چیزی در اندیشه تثبیت و استیلای منش، رفتار و اخلاق ناموجه و غیرقانونی خود بر آنان و سودجویی و مال‌اندوزی است و البته در این میان نصایح و کمک‌های مصلحت‌اندیشانه حضرت مسیح نیز نمی‌تواند به اصلاح او کمکی کند.

 

بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ به دبیری علی بازگیر در دو بخش صحنه ای و خیابانی از 6 الی 10 آذرماه 1396 در تالار خورشید شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران