در حال بارگذاری ...
ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

40 هزار زائر از «سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» در چذابه دیدن کردند

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که «سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» در چذابه بسیار مورد استقبال مردم و زائران قرار گرفت توضیح داد: ۴۰ هزار زائر از نمایش های این سوگواره دیدن کردند که آمار قابل توجهی است.

به گزارش تئاتر خوزستان ناصر چنانی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خوزستان اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی امروز تبدیل به یک کنگره اعتقادی و فرهنگی جهانی شده است ؛ کنگره ای که مورد توجه همه روشنفکران دنیا قرار گرفته است.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امسال برای نخستین بار در کنار جریان‌های مردمی و اعتقادی برنامه ای با نام «سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» پیش بینی کرد که این سوگواره با حضور هنرمندان کشور به شکل ملی برگزار شد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی استفاده از ظرفیت فرهنگی اربعین حسینی بود و آنچه که در رسالت کاری و شرح وظایف ارشاد اسلامی به آن اشاره شده پرداختن به امور معنوی و ارزش های اخلاقی و تبیین آنها در سطح جامعه است.
وی با بیان اینکه از طریق این سوگواره می توان پیام عاشورا را تبیین کرد گفت: نمایش‌های کوتاه سوگواره زمانی که مردم در حال حرکت هستند و برای توقف کوتاهی نظاره گر آن می شوند تاثیر به سزایی در توسعه فرهنگ عاشورایی دارد.
چنانی تاکید کرد: این چنین حرکت ها می‌تواند جریان هنر دینی را بیشتر از آن چیزی که هست تقویت کند و پیشبرد اهدافی که در قانون برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده را آسان تر می‌کند
وی بیان کرد: سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گامی برای استفاده از ظرفیت فرهنگی اربعین است و از طریق آن می‌توانیم آموزه های دینی فرهنگ عاشورا را با زبان هنر منتقل کنیم.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که سعی شد در این سوگواره با تلفیقی از آموزه های مختلف، واقعه عاشورا تبیین شود توضیح داد: در این جریان فرهنگی به شهدای مدافع حرم و ارتباط آنها با جریان عاشورا نیز پرداخته شد.
وی تاکید کرد: در نقاطی که موکب های نظام مند و منسجمی مثل خروجی شهر الوان و خروجی اهواز تا چذابه مستقر بودند کانون های فرهنگی هنری مساجد به شکل منسجم و مردمی حضور پررنگی داشتند
به گزارش تئاتر خوزستان نخستین «سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و استانداری خوزستان از 13 تا 19 آبان همزمان با حماسه پیاده روی عظیم اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه خوزستان در قالب ایستگاه‌های نمایشی برگزار شد.




نظرات کاربران