در حال بارگذاری ...
مصطفی بوعذار دبیر سوگواره ملی تئاترمیدانی وتعزیه اربعین حسینی:

نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در چذابه آغاز به کار کرد

نخستین سوگواره ملی تئاترمیدانی وتعزیه اربعین حسینی با مشارکت ١٥گروه نمایشی از سراسر کشور روز شنبه ١٣ آبان در مرز چذابه آغاز شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان و استانداری خوزستان از ١٣ تا ١٩ آبان همزمان با حماسه پیاده روی عظیم اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه خوزستان در قالب ایستگاه‌های نمایشی برگزار می‌شود.

مصطفی بوعذار، دبیر نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی ضمن اعلام این خبر، برنامه‌های این سوگواره را به شرح زیر بیان کرد:

بخش میدانی سوگواره ملی تئاتر مشتمل بر نمایش« تورا میخوانم تا ابد» به کارگردانی مالک آبسالان از تهران، «نسخه خوان حرم» به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان، «برگشتی نو...» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام، «زائر...» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه،«منم باید برم....» به کارگردانی پژمان محراب پور از خوزستان است.

وی افزود: همچنین نمایش «انتخاب» به کارگردانی صدیقه شکر از فارس، «ارثیه پدری» به کارگردانی مریم کریمی از البرز و «کله قندی...» به کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام و «نقل بی نقال» به کارگردانی امیر جوشقانی از تهران از جمله نمایش‌هایی است که در این سوگواره اجرا می‌شوند.

وی در شرح آثار معرفی شده به بخش تعزیه اضافه کرد: تعزیه «مجلس بازارشام» به کارگردانی رامین افشار از خوزستان، «مجلس حضرت عباس(ع)» به کارگردانی حسن موگویی، «صراخات الجراح( عربی)» به کارگردانی علی بنی‌طرفی، «مجلس احزان الشام (عربی)» به کارگردانی حسن سواری، «قبورٌ فی أرضٍ رملاء» به سرپرستی توفیق مرجانی (عربی) همه از خوزستان و «مجلس متوکل عباسی» به کارگردانی امیر پاوندی از یزد در بخش تعزیه این سوگواره شرکت کردند.

دبیر نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در پایان اعلام کرد: این نمایش‌ها همه روزه از ساعت ١٠ تا ٢٠ با موضوع عاشورا، اربعین و شهدای مدافع حرم اجرا می شود.

 

نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از تاریخ 13 الی 19 آبان ماه 1396 به دبیری مصطفی بوعذار در پایانه مرزی چزابه در حال برگزاری است.




نظرات کاربران