در حال بارگذاری ...
عبدالمحمد نعناکار رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول:

پنجمین سوگواره تعزیه عاشورائیان دزفول آغاز به کار کرد

عبدالمحمد نعناکار رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول گفت: پنجمین سوگواره تعزیه عاشورائیان دزفول با حضور نه گروه تعزیه از استان خوزستان در دزفول آغاز به کار کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، عبدالمحمد نعناکار رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول و عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: پنجمین سوگواره تعزیه عاشورائیان دزفول به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، انجمن هنرهای نمایشی دزفول و کانون تعزیه و شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با حضور نه گروه تعزیه از استان خوزستان به مدت شش روز در شهرستان دزفول در حال برگزاری است.

نعناکار افزود: در روز اول این سوگواره «تعزیه علی اکبر» به کارگردانی محمدصادق اکبرنژاد از درفول اجرا گردید و امروز و در دومین روز سوگواره ساعت 16:30 «تعزیه قاسم» به کارگردانی عبدالمحمد نعناکار از دزفول در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و ساعت 20:30 نمایش مذهبی «دختر آفتاب» به نویسندگی علی اکبر ترابیان و کارگردانی گودرز ظاهری در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول به روی صحنه می رود.

عبدالمحمد نعناکار گفت: روز سوم سوگواره ساعت 16:30 نمایش «کابوس» به نویسندگی عبدالمحمد نعناکار و کارگردانی محمد هنرجو از دزفول در پلاتو مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول و ساعت 20:30 نمایش «عزا در موج» به نویسندگی و کارگردانی کاظم شیاعی از شهر الوان در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول اجرا می شود.

نعناکار افزود: در روز چهارم پنجمین سوگواره تعزیه عاشورائیان دزفول ساعت 16:30 «تعزیه بازار شام» به کارگردانی احمد زرگوش از شهرستان شوش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و ساعت 20:30 «تعزیه متوکل عباسی» به کارگردانی صادق اسماعیلی فر از شهرستان شوش در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول اجرا می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول در ادامه گفت: در روز پایانی پنجمین سوگواره نمایش ساعت 16:30 نمایش «بزنگاه ابلیس» به نویسندگی و کارگردانی رضا چوپان از آبادان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و ساعت 20:30 نمایش مذهبی «اشک خورشید» به نویسندگی و کارگردانی مهدی پورشعبان از آبادان در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول به روی صحنه خواهد رفت.

نعناکار در پایان گفت: در این دوره از سوگواره علیرضا خداداد زاده، مهدی شریفی و علی جهانی آثار شرکت کننده در سوگواره را داوری می کنند و مراسم اختتامیه روز جمعه 28 مهرماه ساعت 16 در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول برگزار می گردد.




نظرات کاربران