در حال بارگذاری ...

نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‎ها» در ارمنستان اجرا شد

برای نخستین بار یک گروه تئاتر خوزستانی نمایشی تحت عنوان «رهسپار خیمه‎ها» را با موضوع عاشورا و شهدای مدافع حرم در کشور ارمنستان اجرا کرد.

مصطفی بوعذار کارگردان این اثر در گفت ‎وگو با تئاتر خوزستان اظهار کرد: همزمان با دهه دوم محرم و بنا به دعوت موسسه بین ‎ المللی تقریب ادیان، همکاری سفارت ایران در ارمنستان و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن تئاتر شاهد اهواز برای نخستین بار نمایش خیابانی «رهسپارخیمه ها» را با موضوع عاشورایی و شهدای مدافع حرم در دو نوبت در میدان هراباراگ (جمهوری) شهر ایروان اجرا کردیم. 
وی گفت: نمایش خیابانی «رهسپارخیمه ‎ها» کاری از گروه تئاتر آیین مردم اهواز یکی از آثار شاخص نمایشی استان در حوزه عاشورایی محسوب می‎شود که تاکنون در جشنواره ‎های متعدد سراسری و استانی حضوری فعال داشته و در چندین نوبت در سطح استان و شهرستان اهواز اجرای عموم شده است. 
این کارگردان تئاتر با بیان این‎که برای نخستین بار در این نمایش خیابانی با بهره‌گیری از توانایی هنرمندان با تجربه و استفاده از عناصر تعزیه به معرفی شهدای مدافع حرم خوزستانی پرداخته شد افزود: این نمایش مورد استقبال عموم در این کشور واقع شد و مسوولان ارمنستانی از ما برای اجرای برنامه‎های‌ آتی در این کشور دعوت به عمل آورند. 
وی با اشاره به بازیگران و عوامل این نمایش گفت: خودم و علی قبادی به عنوان بازیگر و سعید عبداللهی به عنوان دستیار کارگردان، سیدجلال حسینی به عنوان مشاور پروژه و حسن شهتان به عنوان مدیر هماهنگی و مسوول اعزام در این پروژه همکاری داشتند، ضمن آن‎که ایمان سلیح نیز اجرای موسیقی کار را عهده‎دار بود. 


 




نظرات کاربران