در حال بارگذاری ...
با حضور ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛

اولین جلسه ستاد استانی هفتمین جشنواره منطقه ای بومی زاگرس برگزار شد

با حضور ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از مسئولین تئاتر استان خوزستان اولین جلسه ستاد استانی هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر بومی «زاگرس» برگزار شد

به گزارش تئاتر خوزستان با حضور ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد یاقوتپور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، حسین ذوالفقاری رئیس شورای مشورتی تئاتر خوزستان، افشین القاسی عضو شورای مشورتی تئاتر خوزستان، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، سعید نگراوی مدیر کانون تئاتر بومی انجمن هنرهای نمایشی استان، عبدالمحمد نعناکار عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، سیدفرید موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان و کورش مهری بابادی رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی مسجد سلیمان روز سه شنبه 18 مهرماه ساعت 10 صبح در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن عرض تسلیت ایام محرم و شهادت حضرت امام حسین (ع) گفت: ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از حاضرین در جلسه، پس از شش سال وقفه در برگزاری جشنواره تئاتر بومی استان خوزستان در مسجدسلیمان در ماههای اخیر تصمیم گرفته شد که این جشنواره دوباره احیاء شود و امسال شاهد برگزاری هفتمین دوره آن به شکل منطقه ای در مسجدسلیمان باشیم که در این مسیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان و هنرمندان تئاتر مسجدسلیمان تلا ش زیادی را برای این مهم به انجام رسانده اند تا امروز شاهد برگزاری اولین جلسه ستاد استانی این جشنواره باشیم.

ایشان در ادامه گفت: باید برای برگزاری جشنواره امسال از تمامی ظرفیت تئاتر استان و همچنین ظرفیت وجود نفت در مسجدسلیمان استفاده نمائیم تا شاهد برگزاری جشنواره ای با کیفیت و متنوع باشیم.

چنانی افزود: علاوه بر تشکیل ستاد استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، باید حضور هنرمندان تئاتر مسجدسلیمان به عنوان مطالبه گران اصلی این جشنواره جدی گرفته شود و ستاد اجرایی هنرمندان در شهرستان تشکیل شود و در نهایت ستاد اداری شهرستان با حضور فرماندار محترم مسجدسلیمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران ایشان و جمعی از هنرمندان در مسجدسلیمان تشکیل شود تا به نحوه شایسته ای این جشنواره در شهرستان مسجدسلیمان برگزار گردد.

ایشان در پایان گفت: با توجه به موقعیت خاص مسجدسلیمان باید در ایام برگزاری جشنواره بحث گردشگری فرهنگی را مورد توجه ویزه قرار داد و در این خصوص برنامه ریزی ویژه ای انجام گیرد.

در بخش دیگری از جلسه سیدفرید موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان ضمن تشکر از ناصر چنانی و هنرمندان حاضر در ستاد اداره کل گفت: بعد از چندین سال تعطیلی جشنواره تئاتر بومی و با شوق و علاقه هنرمندان تئاتر مسجدسلیمان، تصمیم گرفته شد که جشنواره تئاتر بومی دوباره احیاء گردد که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این اتفاق در حال شکل گرفتن است.

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان نیز در ادامه گفت: تا کنون چندین جشنواره که سالها بود برگزار تعطیل شده بود با برنامه ریزی های انجام گرفته و حمایت کامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دوباره برگزار شده اند که جشنواره تئاتر بومی مسجدسلیمان یکی از جشنواره های مهم به لحاظ ساختار متنوع بومی در خوزستان بود که امسال دوباره احیا گردید.

افشین القاسی عضو شورای مشورتی تئاتر خوزستان و از هنرمندان تئاتر مسجدسلیمان ضمن ابراز تشکر از حاضرین گفت: پیش از هر چیز بابد به این نکته اشاره نمایم که برگزاری مجدد این رویداد فرهنگی در شهرستان احساس نیازی است که توسط هنرمندان و مردم مسجدسلیمان انجام گرفته و باید این اتفاق به سمت و سوی درست هدایت کرد.

القاسی افزود: تمامی هنرمندان تئاتر مسجدسلیمانی ساکن در سایر شهرهای استان و کشور باید نسبت به برگزاری این رویداد فرهنگی در مسجدسلیمان واکنش نشان داده و به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره کمک نمایند.

حسین ذوالفقاری رئیس شورای مشورتی تئاتر خوزستان نیز گفت: برگزاری مجدد جشنواره تئاتر بومی مسجدسلیمان اتفاق بسیار خوبی است که باید به هنرمندان تئاتر و مسئولین فرهنگی مسجدسلیمان تبریک گفت.

ذوالفقاری در ادامه گفت: این جشنواره به لحاظ محتوا می تواند خوراک بسیار متنوع آئینی و فرهنگی را برای مردم استان و شهرستان مسجدسلیمان آماده کند که از این لحاظ بسیار مهم است و باید با دقت برگزار گردد.

سعید نگراوی مدیر کانون تئاتر بومی انجمن هنرهای نمایشی استان نیز گفت: کانون تئاتر بومی استان خوزستان با همکاری و همفکری انجمن هنرهای نمایشی مسجدسلیمان برنامه ریزی نمود تا این جشنواره امسال در به صورت منطقه ای و در گستره استانهای زاگرس نشین کشور و با حضور دوازده استان برگزار گردد.

ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ضمن تبریک به هنرمندان و مسئولین فرهنگی مسجدسلیمان گفت: بدون شک تنوع بوم و آئین های مختلف در استانهای زاگرس نشین مخاطبان و هنرمندان زیادی را برای شرکت در این جشنواره ترغیب خواهد نمود و از این جهت یکی از جشنواره های مهم منطقه ای خواهد بود.

عبدالمحمد نعناکار عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان نیز گفت: برگزاری مجدد جشنواره بومی همواره یکی از خواسته های اصلی هنرمندان تئاتر استان بوده که به حمداله این اتفاق خوب در حال برنامه ریزی و برگزاری می باشد.

کورش مهری بابادی رئیس انجمن هنرهای نمایشی مسجدسلیمان ضمن تشکر از حاضرین در اولین جلسه ستاد استانی جشنواره تئاتر بومی زاگرس گفت: بسیار خوشحال هستیم که بعد از شش سال دوباره جشنواره بومی زاگرس مسجدسلیمان را امسال به کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان و با کمک ادارات و ارگانهای شهرستان مسجدسلیمان برگزار خواهیم کرد.

کورش مهری بابادی افزود: پیش نویس فراخوان آماده شده که در ابتدای جلسه به دوستان ارائه شد و به زودی با توجه به نقطه نظرات بیان شده در این جلسه، فراخوان هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر بومی زاگرس در مسجدسلیمان در دو بخش صحنه ای و بومی توسط دبیرخانه جشنواره برای برگزاری در اواسط بهمن ماه 1396 منتشر خواهد شد.




نظرات کاربران