در حال بارگذاری ...

اجرای تعزیه ی «غروب نیم روز خورشید» در ایذه

تعزیه «غروب نیم روز خورشید» توسط گروه هنری هدی در شهرستان ایذه اجرا شد.

به گزارش تئاتر خوزستان تعزیه «غروب نیم روز خورشید» کاری از گروه هنری هدی به کارگردانی پژمان یاراحمدی و سرپرستی سعید کوراوند به مناسبت ایام محرم در شهرستان ایذه به صورت میدانی و هیأت گردی اجرا شد.

در این تعزیه روح الله کیانی، مهزیار سلطانی، عباس لجم اورک، پژمان یاراحمدی، آیت ململی، علی اسماعیلی، احمد مرادی، احسان مرادی، هادی بندانی، ابولفظل ابراهیمی، پویا ابراهیمی، ستایش لیموچی، نگین شیرمردی، الهه امیدوند، آیناز کی بندری، مهرناز جلیلی، آرزو نوروزی و فاطمه موسوی به عنوان شبیه خوان ایفای نقش کردند.

داستان تعزیه «غروب نیم روز خورشید» پس از مرگ تمام یاران امام حسین (ع) آغاز می شود. عمر سعد و شمر از امام حسین (ع) طلب بیعت می کنند. امام نیز تقاضای وداع با اهل بیت می کند. پس از وداع با اهل بیت به میدان می آید و بعد از زخمی شدن با شمر سخن می گوید و از شمر می پرسد که او را می شناسد یا نه. بعد از جنگ و بریدن سر امام حسین (ع)، اهل بیت را اسیر می کنند و مدتی بر روی اجساد اجازه می دهند عزاداری کنند و سپس به سوی شام حرکت می کنند.

سایر عوامل تعزیه «غروب نیم روز خورشید» عبارتند از: سعید کوراوند (سرپرست گروه)، ابراهیم سلطانی (مداح)، یحیی محمودی (موسیقی)، الهام موسوی (دستیارکارگردان).

تعزیه «غروب نیم روز خورشید» کاری از گروه هنری هدی و زیر نظر انجمن هنرهای نمایشی ایذه و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ایذه تولید و اجرا شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران