در حال بارگذاری ...
دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان

جشنواره تئاتر استانی ویترین تئاتر استان خوزستان است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره تئاتر استانی ویترین تئاتر استان خوزستان است.

به گزارش تئاتر خوزستان، ناصر چنانی در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان که روز یکشنبه 14 آذرماه 1400در محل تالار آفتاب اهواز برگزار شد گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استان با حضور و همراهی ۳۵ گروه نمایشی از ابتدای سال کار خود را آغاز کرد و فراخوان این جشنواره به همه شهرستان‌ها ارسال شد.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی ویترین تئاتر استان خوزستان است افزود: بعد از تلاش هنرمندان استان و علیرغم همه محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده بود تلاش‌ها به ثمر نشست و ۲۱ نمایش از شهرهای رامهرمز، بندرماهشهر، چمران، اهواز، شوشتر، مسجدسلیمان، اندیمشک، دزفول و سوسنگرد توانستند به مرحله بازبینی راه پیدا کنند.

چنانی ادامه داد: نمایش ها در شهرهای اندیمشک، دزفول، رامهرمز و اهواز ۱۲ و 13 آذرماه به داوری هنرمندان مطرح کشور اصغر همت،محمودرضا رحیمی و علی ایزدی به روی صحنه رفتند.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان اظهار کرد: از بخش هنر اربعین مانند چهارمین سوگواره ملی تعزیه میدانی و همایش آیین‌های سنتی محرم که با حضور گروه‌های نمایش‌کل کشور برگزار شده بود نیز امروز در این مراسم تجلیل می شود.

دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت: سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از اول تا پنجم مهرماه در ۱۵ نقطه شهرستان اهواز با حضور ۲۰ گروه از سراسر کشور برگزار شد.

مصطفی بوعذار افزود: آیین تجلیل از هنرمندان جشنواره امروز برگزار و با اهدای لوح تقدیر و تندیس از زحمات آنان تقدیر می شود.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ اجرای نمایشی را در سطح شهر اهواز داشتیم که با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز رخ داد و سازمان‌ها و ادارات مختلفی در این برنامه مشارکت داشتند.

به گفته دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی نمایش هایی از استان های بوشهر، لرستان، اصفهان،  آذربایجان شرقی  و خوزستان نیز  مشارکت داشتند.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان
طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان

9 اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی در روز سوم سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اهواز برای هیئت داوران و مخاطبان اجرا خواهند شد.

|

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران