در حال بارگذاری ...
دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان:

رویکرد برگزاری جشنواره تئاتر استانی ارزیابی تولیدات گروه‌های نمایشی خوزستان است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر جشنواره گفت: همه مسائل علمی، مفهومی، محتوایی، فنی و تکنیکی باید در جشنواره تئاتر استانی دیده شود و رویکرد برگزاری این جشنواره، ارزیابی تولیدات گروه های نمایشی است.

به گزارش تئاتر خوزستان، سومین نشست شورای سیاست گذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور ناصر چنانی رئیس شورای سیاست گذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان و دبیر جشنواره، امین ملایری مدیر حراست اداره کل، نسرین بیگدلی رئیس اداره هنری اداره کل، آرش سهرابی کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل، سیدمحمدرضا بنی هاشمی مدیر روابط عمومی اداره کل، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، حمیدرضا سالاروند و علی بنائیان اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، نادر شریفی عضو شورای سیاست گذاری جشنواره، سعید نگراوی دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی و سیاوش طیب طاهر مشاور دبیر رپرتوار تئاتر صحنه ای خوزستان جان روز شنبه 15 آبان ماه 1400 در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

ناصر چنانی دبیر جشنواره در ابتدای این نشست گفت: جشنواره تئاتر استان خوزستان برای ما و همه هنرمندان مهم و رویدادی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر استان خوزستان را هم می توان از دید فرم و شکل به آن نگاه کرد که در چه قالبی و با چه فرمتی برگزار شود و زمانی هم از لحاظ محتوا باید به آن نگاه کرد که در این میان باید متناسب با آداب،سنن، دین و آیین ما باشد.

چنانی اضافه کرد: از دیگر مسائلی که باید در برگزاری جشنواره به آن توجه کرد، بحث فنی است که تمامی این آیتم ها جزو اهداف جشنواره است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: جشنواره تئاتر استان خوزستان محلی برای دیده شدن است و توانمندی تئاتر استان در این جشنواره دیده و ارزیابی می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان افزود: همه مسائل علمی، مفهومی، محتوایی، فنی و تکنیکی باید در جشنواره تئاتر استانی دیده شود و رویکرد برگزاری این جشنواره، ارزیابی تولیدات گروه های نمایشی است.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان بیان کرد: خوشبختانه زمانی بحث پیشکسوت ها در جشنواره مطرح بود و تجاربی که در اختیار جوان تر ها قرار می دادند اما الان تجربه و علم باهم ادغام شده و خیلی از کارگردانان گروه های نمایشی ما تحصیلات آکادمیک دارند و این خیلی مهم است.

چنانی با بیان اینکه امیدوارم تولیدات ما به لحاظ کیفی و فنی ارتقاء پیدا کند گفت: محتوا در این جشنواره برای ما بسیار حائز اهمیت است و ما با شورای نظارت جشنواره نیز این قضیه را مطرح کردیم.

وی افزود: استان ما با قومیت های مختلفی شکل گرفته است و ما مسئولیتی در قبال مردم استان خود داریم. از این رو همه ما باید کمک کنیم و به این سمت و سو بیاییم که تولیدات جشنواره بر اساس آداب و سنن ما باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: نمایشی که بر اساس آداب و سنن استان تولید می شود به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می کند و آن متنی که متن بومی و استانی باشد بیشتر مورد توجه داوران جشنواره قرار می گیرد.از این رو خواهش من این است کمک کنید گروه های نمایشی ما به این سمت و سو حرکت کنند.

چنانی اظهار کرد: پس از برگزاری جشنواره شورای سیاست گذاری جشنواره در کنار هیئت بازبینی و هنرمندانی که در زمینه محتوا و ارزیابی صاحب نظر هستند بنشینند و جشنواره تئاتر استانی را بررسی و آسیب شناسی کنند که نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود.

در ادامه این نشست نسرین بیگدلی، آرش سهرابی، محمد یاقوت پور، ساسان شکوریان، نادر شریفی، علی بنائیان و حمیدرضا سالاروند اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره سی و سوم نقطه نظرات خود را در مورد شیوه برگزاری جشنواره به طور کامل و با جزئیات مطرح کردند.

ناصر چنانی دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان در پایان گفت: با اعلام نظرات اعضای شورا به زودی نحوه برگزاری جشنواره را به طور کامل اعلام خواهیم کرد ولی در این نشست مقرر شد جشنواره یا به صورت مجازی و یا به صورت حضوری غیرمتمرکز باشد و قطعاً جشنواره فقط در اهواز متمرکز نیست.

در پایان این نشست ابلاغ اعضای ستاد برگزاری جشنواره به آنها داده شد.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران