در حال بارگذاری ...
مدرس کارگاه‌های آموزشی سوگواره رایت سرخ:

برگزاری کارگاه های آموزشی نگاه حمایتی به هنر شبیه خوانی است

خلیل ضرغامپور مدرس کارگاه های آموزشی و تخصصی آشنایی با هنر ایرانی اسلامی شبیه خوانی برگزاری این دوره از کارگاه های آموزشی را اتفاق بسیار خوب و نگاه حمایتی به هنر شبیه خوانی استان خوزستان خواند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، خلیل ضرغامپور مدرس دوره اول کارگاه های آموزشی و تخصصی آشنایی با هنر ایرانی اسلامی شبیه خوانی در گفت و گو با درگاه تئاتر خوزستان گفت: به مدت سه روز کارگاه آموزشی با عنوان «آشنایی با عملکرد مقدماتی معین البکاء» را در اولین سوگواره تعزیه خوانی رایت سرخ در شهرستان بهبهان برگزاری کردیم که به حمدالله برگزاری این کارگاه های آموزشی تخصصی اتفاق بسیار خوبی و نگاه حمایتی به هنر شبیه خوانی استان خوزستان خواهد بود.
ضرغامپور در ادامه افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی در کنار برگزاری سوگواره ها و همایش ها اتفاق خوبی است که باید مورد استقبال هنرمندان شبیه خوانی و علاقمندان قرار بگیرد.
مدیر کانون شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تصریح کرد: هنر شبیه خوانی در استان خوزستان غریب واقع شده است و درست به آن پرداخته نمی شود و با وجود نیروهای مستعد و جوان و خلاق در کنار پیشکسوتان در حوزه هنر شبیه خوانی فقط در همایش ها و سوگواره ها و ماه های محرم و صفر به آن پرداخته می شود.
سرپرست گروه تعزیه عاشورائیان سلاسل با توجه به اجرای گروه شبیه خوانی شهرستان اراک در سوگواره رایت سرخ اظهار کرد: تعامل با استان های دارای هنر شبیه خوانی بسیار مفید است و از طریق دیدن اجراهای گروه های شبیه خوانی سایر استان ها می توان با فرهنگ شبیه خوانی آنها آشنا شد و این مهم برای هنر شبیه خوانی استان خوزستان بسیار کاربردی است.
مدیر کانون شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در ادامه گفت: لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به طور جدی به هنر شبیه خوانی استان وزود کند و به این هنر بیشتر بهاء داده شود.
خلیل ضرغامپور در پایان ذکر کرد: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان با تاسیس دفتر تعزیه در شهرستان بهبهان قصد انجام ساز و کار جدیدی در هنر شبیه خوانی استان را دارد که امیدواریم اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

اولین سوگواره تعزیه خوانی رایت سرخ با حضور 8 گروه تعزیه خوان استان خوزستان و یک گروه مهمان از شهرستان اراک و برگزاری سه دوره آموزشی توسط خلیل ضرغامپور، ابراهیم نصرالهی و اسماعیل مجللی از 17 تا 26 شهریورماه 1400 در صحن مطهر امامزاده شاه فضل (ع) شهرستان بهبهان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران